جولای 3, 2024

اخبار مسابقات پرورش اندام | اخبار مسابقات بدنسازی

پوشش اخبار و مسابقات بدنسازی | فیتنس | کراس فیت | جدید ترین اخبار و مقالات بدنسازی و پرورش اندام

بهترین روش برای افزایش حجم عضلات

بسیاری از افرادی که به ورزش بدنسازی روی می‌آورند، تمایل شدیدی به افزایش وزن و تقویت ماهیچه‌های بدن خود دارند. با این حال افزایش وزن در بدنسازی باید مطابق یک برنامه صحیح باشد. لازم است هم برنامه غذایی مناسبی داشته باشید و هم از برنامه تمرینی منظمی پیروی کنید.

شاید شما هم قصد داشته باشید وزنتان را برای بدنسازی افزایش دهید. بسیاری از افرادی که به بدنسازی روی می‌آورند (به خصوص تازه‌ کارها) به دنبال راه‌هایی هستند که بتوانند وزنشان را افزایش دهند. در این مقاله قصد داریم راجع به افزایش وزن در بدنسازی توضیحاتی ارائه کنیم.
اگر قصد افزایش وزن و ایجاد بدن دلخواه خود را دارید، باید خود را با چند واقعیت ضروری وفق دهید. قبل از هر چیزی باید بین افزایش چربی و افزایش توده‌های ماهیچه‌ای تفاوت قائل شوید. در حالی که باید در حد ممکن از انباشت چربی پرهیز کنید، لازم است ماهیچه‌های خود را تقویت نمایید. سپس، باید بدانید که افزایش چربی بدن همراه با تقویت ماهیچه‌ها اجتناب ناپذیر است. رژیم غذایی شما در این امر دخالتی ندارد، زیرا وقتی که برای افزایش وزن به مصرف غذای بیشتر روی می‌آورید، مقداری کالری اضافی نیز وجود خواهد داشت. به علاوه هر وقت که مقدار دریافتی کالری بدن بیش از اندازه باشد، یقیناً مقداری چربی نیز در آن انباشته خواهد شد. در اینجا می‌خواهیم چند روش و توصیه برای افزایش وزن در بدنسازی را با شما در میان بگذاریم.

روش‌های افزایش وزن در بدنسازی

مقدار فراوانی کربوهیدرات میل کنید
کربوهیدرات انتشار انسولین را تحریک می‌کند. می‌دانیم که انسولین پادشاه افزایش وزن است! پس مقدار فراوانی خوراکی حاوی کربوهیدرات مصرف کنید.

ساعت‌های زیادی را به خواب اختصاص دهید
برای افزایش وزن در بدنسازی دست کم در شبانه روز ۸ ساعت بخوابید. هورمون‌های رشد طبیعی شما در طول خواب انتشار می‌یابند، پس باید اجازه انجام امور لازم برای ایجاد هیکلی درشت را به بدن خود بدهید. البته خواب در طول روز نیز بی تأثیر نخواهد بود. شاید شاهد همان سرعت از رشد هورمون‌های طبیعی نباشید، اما دست کم قبل از رفتن به باشگاه بدن خود را شارژ می‌کنید.

روزانه در هر ۴۵۳ گرم حدأقل ۱ گرم پروتئین مصرف کنید
مصرف پروتئین فراوان در تقویت توده‌های عضلانی مؤثر است. مصرف ناقص پروتئین موجب سخت‌تر شدن افزایش وزن در بدنسازی خواهد شد، اما یک خبر خوب!صرف روزانه ۲ تا ۳ نوشیدنی، پروتئین اضافی و کربوهیدرات مورد نیاز شما را تأمین می‌کند.

در شبانه روز چندین وعده غذا میل کنید

برای افزایش وزن در بدنسازی هرگز اجازه ندهید احساس گرسنگی کنید. برای اوقاتی که به غذای سرپایی نیاز دارید اما زمان کافی را برای صرف آن ندارید، همیشه با خود چند لقمه خوراکی داشته باشید. صرف خوراکی‌های سرپایی نه فقط گناه نیست، بلکه یک ضرورت است.

آب بنوشید

با نوشیدن آب اطمینان کسب کنید که معده شما قادر به هضم غذای میل شده است. به این ترتیب خواهید توانست هرچه زودتر یک وعده غذایی دیگر نیز میل کرده و تمام کالری مورد نیاز روزانه را مصرف کنید. البته در نوشیدن آب زیاده روی نکنید تا احساس سیری نکنید. برای افزایش وزن در بدنسازی باید فقط از خشک شدن بدن خود جلوگیری کنید.

تغذیه صبحگاهی رژیم افزایش وزن

ادامه مطلب در لینک زیر

راهنمای افزایش وزن یک ماهه با رژیم غذایی و تمرین اصولی