جولای 3, 2024

اخبار مسابقات پرورش اندام | اخبار مسابقات بدنسازی

پوشش اخبار و مسابقات بدنسازی | فیتنس | کراس فیت | جدید ترین اخبار و مقالات بدنسازی و پرورش اندام

اهمیت مصرف کربوهیدرات ها در بدنسازی

این روزها کربوهیدرات مخصوصا در دایره لغات رژیمی‌ها، مانند یک کلمه زشت شده است. کربوهیدرات‌ ها گروه بسیار بزرگی‌ هستند و همه آن‌ها مانند همدیگر نیستند. نوع و کیفیت کربوهیدرات در برنامه غذایی مهم است. مقدار قند یا شکر را از برنامه خود کم و باید وعده‌های خود را بر اساس کربوهیدرات‌های نشاسته‌ای تنظیم کنیم. مستندات بسیار قوی وجود دارد که نشان می‌دهد فیبر موجود در غلات کامل که همان کربوهیدرات‌های نشاسته‌ای هستند برای سلامت بسیار مفید است. کربوهیدرات چیست و چگونه بر وزن ما تاثیر می‌گذارد؟ همه چیز درباره کربوهیدرات‌ها را در این مقاله بخوانید.
کربوهیدرات چیست؟
کربوهیدرات‌ها منبع انرژی هستند. زمانی که خورده می‌شوند بدن بسیاری از آن‌ها را به گلوکز تبدیل می‌کند. برای انرژی رساندن به تمام سلول‌ها مانند سلول‌های مغز و عضلات استفاده می‌شوند. کربوهیدرات‌ها در کنار چربی و پروتئین‌ ها یکی از سه مواد مغذی است که قسمت زیادی از غذاها را تشکیل می‌دهند. کمتر غذایی را می‌توان پیدا کرد که فقط یکی از این موارد را شامل شود. بیشتر غذاها ترکیبی از کربوهیدرات، چربی و پروتئین در سطوح مختلف هستند.
انواع کربوهیدرات کدامند؟
کربوهیدرات به سه شکل قند، نشاسته و فیبر وجود دارد.
چرا به کربوهیدرات‌ ها نیاز داریم؟
کربوهیدرات‌ها به چندین دلیل برای سلامت بدن مهم هستند. در یک برنامه غذایی متعادل آن‌ها منبع اصلی تامین انرژی بدن را می‎‌سازند. کربوهیدرات‌های سرشار از فیبر و نشاسته‌ای نسبت به غذاها و نوشیدنی‌های حاوی قند، بسیار کندتر قند را وارد جریان خون می‌کنند.
۱- انرژی
در یک برنامه سالم و متعادل کربوهیدرات ها باید منبع اصلی تامین انرژی بدن باشند، در هر گرم ۴kcal تولید می کنند. کربوهیدرات ها قبل از اینکه وارد جریان خون بشوند به گلوکز ( قند ) شکسته و تغییر حالت می دهند. از آنجا به بعد، گلوکز به کمک انسولین وارد سلول‌ها می‌شود. گلوکز توسط بدن برای تامین انرژی تمام فعالیت‌ها استفاده می‌شود. حالا این فعالیت می‌تواند تنفس یا دویدن باشد. گلوکز بی‌استفاده می‌تواند تبدیل به گلیکوژن شود که در کبد و عضلات یافت می‌شود. اگر گلوکز بتواند تبدیل به چربی شود، برای مدت زیادی انرژی را در خود ذخیره می‌کند.
۲- خطر بیماری

ادامه مطلب در لینک زیر

تاثیر مصرف کربوهیدرات بر شد عضلات