جولای 1, 2024

اخبار مسابقات پرورش اندام | اخبار مسابقات بدنسازی

پوشش اخبار و مسابقات بدنسازی | فیتنس | کراس فیت | جدید ترین اخبار و مقالات بدنسازی و پرورش اندام

پپتیدها چگونه به بدنسازان کمک می کنند

پپتیدها به طور طبیعی در بدن انسان وجود دارند اما در منابع پروتئین حیوانی و گیاهی از جمله گوشت، ماهی، لبنیات، تخم مرغ، لوبیا، عدس، و غلات کامل نیز وجود دارند. پپتیدها یکی از مواد تقویت کننده عملکرد محبوب بین بدنسازان هستند. ترشح کننده های هورمون رشد (GHS) نوعی پپتید است که توجهات خاصی را به سوی خود جلب کرده است.

بدنسازان ورزشکارانی هستند که اغلب به دنبال تغییر ترکیب بدن خود در سریع‌ترین و کارآمدترین روش ممکن هستند.این می تواند دلیل این که چرا بسیاری از مکمل ها یا ترکیبات کمکی دیگر توسط این افراد استفاده می شوند را توضیح دهد.افراد اغلب پپتیدها را به عنوان جایگزینی طبیعی‌تر برای استروئیدهای آنابولیک در نظر گرفته و به خاطر تواناییشان در افزایش توده عضلانی، تقویت چربی سوزی و کمک به بدنسازان برای کسب بیشترین نتیجه از تمرینات خود مورد توجه هستند.

پپتیدها چه هستند؟

پپتیدها از جمله ترشح کننده های هورمون رشد، زنجیره های کوتاهی از اسیدهای آمینه هستند. اسیدهای آمینه مولکول های کوچکی هستند که بلوک سازنده پپتیدها و پروتئین ها محسوب می شوند.

پپتیدها به طور طبیعی در بدن انسان وجود دارند اما در منابع پروتئین حیوانی و گیاهی از جمله گوشت، ماهی، لبنیات، تخم مرغ، لوبیا، عدس، و غلات کامل نیز وجود دارند. تولیدکنندگان می توانند این پپتیدها را جدا کرده یا با ترکیب اسیدهای آمینه جداگانه آنها را تولید کنند.

ساختار پپتیدها مشابه با برخی هورمون ها یا ترکیبات پیامرسان موجود در بدن است. بسیاری از آنها توانایی نفوذ در بافت ها را نیز دارند.

این زنجیره های کوتاه اسیدهای آمینه در فرآیندهای مختلفی در بدن از جمله تولید هورمون ها و  دی‌ان‌ای حضور دارند. همچنین، آنها برای ساخت بافت عضله مفید هستند و بر همین اساس، آنها به ویژه بین بدنسازان محبوب هستند.

شما می توانید مکمل های پپتید را به شکل پودر خریداری کرده و پس از ترکیب با یک مایع به صورت خوراکی مصرف کنید. همچنین، انواع تزریقی آنها در دسترس هستند.

پپتیدها چه کاری در بدن انجام می دهند؟

از آنجایی که ساختار پپتیدها می تواند مشابه با برخی هورمون ها و ترکیبات پیامرسان در بدن باشد، آنها می توانند به گیرندهای مختلف در بدن متصل و فعال شوند، از این رو، بر فرآیندهای مختلف در بدن تاثیر می گذارند.

با توجه به توالی و ترکیب آنها، برخی از پپتیدها ممکن است از لخته شدن خون جلوگیری کرده، سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده، از سلول ها در برابر آسیب محافظت کرده، و کلسترول، التهاب و فشار خون را کاهش دهند.

پپتیدهای خاص ممکن است به تقویت ترشح هورمون هایی که موجب تحریک رشد عضله، کاهش چربی بدن و عملکرد ورزشی و ریکاوری می شوند، کمک کنند. بر همین اساس، بدنسازان توجه ویژه ای به پپتیدها برای به حداکثر رساندن نتایج حاصل از تمرینات خود دارند.

پپتیدها چگونه به بدنسازان کمک می کنند؟

ادامه مطلب در لینک زیر

هر آنچه که در مورد پپتاییدها باید بدانیم