جولای 3, 2024

اخبار مسابقات پرورش اندام | اخبار مسابقات بدنسازی

پوشش اخبار و مسابقات بدنسازی | فیتنس | کراس فیت | جدید ترین اخبار و مقالات بدنسازی و پرورش اندام

مؤثرترین مکمل ها برای بانوان ورزشکار

ورزش کردن، سخت و به دست آوردن انرژی برای ادامه تمرینات ورزشی، سخت تر است. راه حل چیست؟ در این مقاله سعی شده است لیستی از بهترین مکمل های بدنسازی که خانم‏ها می‏توانند استفاده کنند همراه با جزئیات، مزایا و معایب مصرف آنها، معرفی شود.

برای هر خانم ورزشکاری مکمل پروتئین منحصر به فردی وجود دارد. بانوان ورزشکار به خصوص آنهایی که در رشته پرورش اندام یا همان بدنسازی فعالیت دارند باید با توجه به شرایط خود٬ مناسب ترین پروتئین را تهیه کنند. در حالی که منابع پروتئینی فراوان هستند٬ اما گاهی وقت ها به خاطر مشغله یا کار زیاد نمی توانید از منبع غذایی بهره کافی ببرید تا یک وعده سینه مرغ با سیب زمینی پخته یا چند عدد تخم مرغ آبپز شده را میل کنید؛ در اینجا آسانترین راه حل این است که از مکمل های پروتئینی استفاده کنید.
این مکمل ها نه تنها براحتی با مخلوط کردن یک پیمانه از آنها در آب قابل مصرف هستند؛ بلکه از میان انواع موجود٬ هر کدام فواید خاص خودشان را برای سلامتی دارند و در واقع فقط به هدف عضله سازی استفاده نمیشوند؛ چه گوشت خوار باشید که دنبال کاهش وزن و کاهشه سایز هستید هستید چه یک گیاهخوار که تلاش می کنید نیازهای تغذیه ای خود را تامین کنید تا عضلات بیشتری بسازید؛ برای هر کدام از این موارد انواع مکمل های پروتئین وجود دارد. با معرفی انواع پروتئین ها در این مقاله خودتان به نتیجه ای میرسید که کدام مدل برایتان مناسب است و اگر در پایان این مطلب هنوز سردرگم هستید؛ حتما از واحد مشاوره بادی من کمک بگیرید.

پروتئین وی پر مصرف ترین در میان بانوان بدنساز

به طور میانگین یک پیمانه از این پروتئین ۳۰ گرم است. وقتی بحث ساختن حجم خالص عضلانی باشد تحقیقات اثبات کرده اند که پروتئین وی انتخاب خوبی است. مورد  مصرف پودرهای پروتئینی محدودیت جنسی ندارد؛ آقایان و بانوان میتوانند از مکمل های پروتئینی گوناگون استفاده نمایند. تفاوت فقط در میزان مصرف است. به عنوان پر فروش ترین مکمل پروتئینی٬ وی تامین کننده طیف ایده آل و مناسبی از آمینواسیدها میباشد. این ماده به ریکاوری عضله و رشد آن کمک کرده و همچنین در تسریع روند چربی سوزی موثر است.
وی از منبع لبنیات٬ شیر و آب پنیر فرآوری و تولید می شود و به عنوان زود هضم ترین منبع پروتئینی کامل با ارزش بیولوژیکی و غذایی بالا شناخته می شود.

فواید مصرف پروتئین وی تنها به عضله سازی محدود نمیشود

این پروتئین می تواند در تقویت سیستم ایمنی نقش داشته باشد. بنابراین میتواند با سرطان مبارزه کند. این موضوعی است که تحقیقات نشان داده پروتئین وی می تواند به بدن در تولید آنتی اکسیدان های مبارزه کننده با بیماری ها کمک کند. وی در ترمیم سریعتر زخم ها٬ جراحات و آسیب دیدگی ها٬ سوختگی به بدن کمک میکند و در افراد میان سال به منظور جبران کمبود پروتئین مورد نیاز روزانه توصیه میشود.

وی کنسانتره و ایزوله دو مدل متداول و پر مصرف از این نوع پروتئین هستند که در خلوص و سرعت جذب باهم تفاوت هایی دارند. وی کنسانتره حاوی پروتئین است به اضافه مقداری کربوهیدرات٬ لاکتوز و همچنین چربی موجود در شیر؛ اما پروتئین وی ایزوله تقریبا شامل پروتئین وی با خلوص بیش از ۸۰ درصد است؛ بدون کربوهیدرات و برای کسانی که نسبت به لاکتوز حساس هستند یک گزینه عالی محسوب میشود. پروتئین وی ایزوله اما اندکی گران قیمت تر از کنسانتره است. نوع پیشرفته تر این نوع از پروتئین٬ پروتئین وی هیدرولیزه میباشد که خلوص آن به بیش از ۹۰ درصد میرسد و قیمت بسیار بالاتری نسبت به انواع ایزوله دارد. پروتئین هیدرو وی برای ورزشکاران مبتدی توصیه نمیشود.

پروتئین کازئین٬ پروتئین مخصوص حفظ عضلات در خواب

ادامه مطلب در لینک زیر

بهترین مکمل پروتئین برای بانوان ورزشکار و بدنساز