می 18, 2024

اخبار مسابقات پرورش اندام | اخبار مسابقات بدنسازی

پوشش اخبار و مسابقات بدنسازی | فیتنس | کراس فیت | جدید ترین اخبار و مقالات بدنسازی و پرورش اندام

هرآنچه که باید درمورد مکمل بی سی ای ای بدانید

اسیدهای آمینه شاخه دار(لوسین، ایزولوسین، والین) جز اسیدهای آمینه ضروری در بدن هستند که بدن قادر به تولید آن ها نمی باشد و باید در رژیم غذایی گنجانده شوند تا بتوان از طریق رژیم، نیاز بدن به آن هارا تامین کنیم. ترکیب این سه اسیدامینه حدود یک سوم بافت ماهیچه های بدن انسان را تشکیل می دهد. مصرف این آمینواسیدها باعث کاهش جذب اسیدآمینه تریپتوفان در مغز می شود. از آنجایی که تریپتوفان پیش ساز هورمون سروتونین است، وجود این اسیدآمینه ها باعث کاهش سروتونین در مغز و در نتیجه کاهش خستگی می شود.
شواهد و تحقیقات زیادی نشان میدهد که اسیدهای آمینه شاخه دار خاصیت آنتی کاتابولیکی دارند.یعنی باعث افزایش سنتز پروتئین و کاهش تجزیه آن می شوند. سنتز پروتئین باعث رشد بیشتر عضلات می شود. هم چنین این اسیدهای آمینه ها می توانند ترمیم آسیب های عضلانی بعد از ورزش را تسریع می کنند. مصرف این اسیدآمینه ها بعد از ورزش تعادل پروتئین را از حالت منفی به مثبت تغییر میدهد در نتیجه با افزایش حجم ماهیچه ها زمان ریکاوری را کاهش می دهد. هم چنین پیش ساز کلیدی تولید گلوتامین و آلانین می باشد. علاوه بر این در تامین انرژی عضلات نقش مهمی دارند.

افزایش رشد عضلانی:

یکی از محبوب‌ترین مصارف اسید‌های آمینه شاخه‌دار به منظور افزایش رشد عضلانی است.«لوسین» با فعال‌سازی واکنش‌هایی در بدن باعث تحریک سنتز پروتئین در عضلات شده که همان فرآیند ساخت عضله است. در یک مطالعه، افرادی که یک نوشیدنی حاوی ۵.۶ گرم از اسید‌های آمینه شاخه‌دار را بعد از انجام تمرین ورزشی مقاومتی مصرف کرده بودند، در مقایسه با گروه کنترل، ۲۲ درصد افزایش سنتز پروتیین در عضله را تجربه کردند. البته، این افزایش در سنتز پروتیین عضلات حدودا ۵۰ درصد کمتر از زمانی است که یک نوشیدنی پروتیین وِی حاوی مقدار مشابه از BCAAها مصرف شود. پروتیین وی حاوی تمامی اسید‌های آمینه ضروری در ساخت عضله است.به همین دلیل، در حالی که اسید‌های آمینه شاخه‌دار توانایی افزایش سنتز پروتیین عضله را دارند، اما بدون سایر اسید‌های آمینه ضروری موجود در پروتیین وِی یا سایر منابع پروتیینی کامل، نمی‌توانند بیشترین کارایی را داشته باشند.

کاهش درد عضلانی:

ادامه مطلب در لینک زیر

۴ مزیت اصلی آمینو اسیدهای شاخه دار ( BCAA’s )