می 18, 2024

اخبار مسابقات پرورش اندام | اخبار مسابقات بدنسازی

پوشش اخبار و مسابقات بدنسازی | فیتنس | کراس فیت | جدید ترین اخبار و مقالات بدنسازی و پرورش اندام

ورزش کراس فیت چیست

کراس فیت ترکیبی از تمرینات قدرتی، استقامتی، ژیمناستیک، انفجاری، پلیومتریک، سرعتی و وزنه‌برداری به‌شیوه‌ی المپیکی با استفاده از کتل‌بل و وزن خود بدن است.بنابراین تمرکز کراس فیت بر بهبود توانایی قلبی و ریوی، استقامت، قدرت، انعطاف‌پذیری، سرعت، چابکی، تعادل و تناسب است. برای انجام تمرینات کراس فیت باید ۳ تا ۵ جلسه در هفته و هر بار بین ۵-۱۵ دقیقه وقت بگذارید. مدت زمان این تمرینات کوتاه و شدت آنها بسیار بالاست.

ورزش کراس فیت چیست؟

در اواخر سال 1990 دو مربی به نام های “گرگ گلسمن” و همسرش “لورن جنای” ورزش کراس فیت را بنیان نهادند. کراس فیت در واقع یک سیستم تناسب اندام است که به وجود آمده تا ظرفیت کلی بدن را برای انجام تمرینات متنوع در یک بازه ی زمانی طولانی افزایش دهد. این امر بدان معناست که کراس فیت صرفا جهت افزایش توانایی شما در انجام یک نوع تمرین طراحی نشده بلکه به وجود آمده است تا شما داخل و خارج از باشگاه برای هر چیزی آماده باشید. به این منظور کراس فیتر ها از طیف گسترده ای از لوازم استفاده کرده و تمرینات متنوعی را انجام می دهند که عبارتند از:

  1. لیفت المپیکی (یک ضرب و دو ضرب)
  2. پاورلیفتینگ با هالتر (اسکوات، ددلیفت، پرس سینه و پرس بالای سر)
  3. تمرینات با وزن بدن (مانند شنا معمولی روی زمین، حرکت شکم، پرش جفت پا و غیره)
  4. تمرین انفجار عضلات با کتل بل
  5. تمرینات ژیمناستیک

تمرینات کراس فیت باعث بهتر شدن شما در تمامی تمرینات ورزشی می شوند نه تنها یک تمرین خاص. از نظر یک مربی یا ورزشکار کراس فیت، شخصی نسبت به سایرین از تناسب اندام بیشتری برخوردار است که توانایی شرکت در مسابقات دوی 5 کیلومتر، پاورلیفتینگ، مسابقات طناب نوردی (بالا رفتن از طناب) و شنا را داشته باشد و هر یک را با نهایت قدرت به اتمام برساند.

تغذیه در کراس فیت

کراس فیت برنامه خوراک روزانه ای توصیه می کند که شامل 40 درصد کربوهیدرات، 30 درصد پروتئین و 30 درصد چربی است. به توصیه کراس فیت، این برنامه با مصرف گوشت و سبزیجات، آجیل و دانه ها، چند نوع میوه، کمی نشاسته و بدون شکر اجرا می شود. برنامه تغذیه کراس فیت توسط مشاور تغذیه تاییدشده ایجاد شده است.

چرا کراس فیت پرهزینه است؟

ادامه مطلب در لینک زیر

نکاتی که بهتر است قبل از شروع ورزش کراس فیت بدانید