می 18, 2024

اخبار مسابقات پرورش اندام | اخبار مسابقات بدنسازی

پوشش اخبار و مسابقات بدنسازی | فیتنس | کراس فیت | جدید ترین اخبار و مقالات بدنسازی و پرورش اندام

خواص ویتامین C

ویتامین C یک ویتامین ضروری است که بدن شما نمی‌تواند آن را تولید کند. با این حال خواص ویتامین سی برای بدن بسیار زیاد است. ویتامین سی در آب حل می‌شود و در بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات، از جمله پرتقال، توت فرنگی، کیوی، فلفل دلمه‌ای، کلم بروکلی، کلم پیچ و اسفناج به مقدار فراوان موجود است.
 خواص ویتامین C
کاهش خطر ابتلا به بیمارهای مزمن: ویتامین C یک آنتی‌اکسیدان قوی است که می‌تواند سیستم دفاعی طبیعی بدن را تقویت کند. آنتی‌اکسیدان‌ها مولکول‌هایی هستند که سیستم ایمنی را تقویت می‌کنند. آنها این کار را با محافظت از سلول‌ها در برابر مولکول‌های مضر به نام رادیکال‌های آزاد انجام می‌دهند. هنگامی که رادیکال‌های آزاد تجمع می‌یابند، می‌توانند حالت معروف به استرس اکسیداتیو را ایجاد کنند که با بسیاری از بیماری‌های مزمن مرتبط است. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف بیشتر ویتامین سی می‌تواند سطح آنتی‌اکسیدان خون را تا ۳۰ درصد افزایش دهد تا به سیستم دفاعی طبیعی بدن برای مقابله با التهاب کمک کند.
۲ کنترل فشار خون: تقریباً یک سوم بزرگسالان آمریکایی فشار خون بالا دارند. فشار خون بالا شما را در معرض خطر بیماری قلبی( علت اصلی مرگ و میر در جهان) قرار می‌دهد. مطالعات نشان داده است که ویتامین C می‌تواند به کاهش فشار خون در افراد مبتلا و غیر مبتلا به فشار خون بالا کمک کند. یک مطالعه روی حیوانات نشان داد که مصرف مکمل این ویتامین به شل شدن رگ‌های خونی که حمل کننده‌ی خون از قلب هستند کمک می‌کند تا فشار خون را کاهش دهد. علاوه بر این، تجزیه و تحلیل ۲۹ مطالعه انسانی نشان داد که مصرف مکمل ویتامین C به طور متوسط ​​در بزرگسالان سالم باعث کاهش فشار خون سیستولیک (فشار بالا) ۳٫۸ میلی‌متر جیوه و فشار خون دیاستولیک (فشار پایین) ۱٫۵ میلی‌متر جیوه می‌شود. در بزرگسالان مبتلا به فشار خون بالا، مکمل‌های ویتامین سی به طور متوسط ​​فشار خون سیستولیک را ۴٫۹ میلی‌متر جیوه و فشار خون دیاستولیک را به میزان ۱٫۷ میلی‌متر جیوه کاهش می‌دهند. اگرچه این نتایج امیدوار کننده است، اما مشخص نیست که تأثیرات آن روی فشار خون در طولانی مدت چگونه است. علاوه بر این، افراد مبتلا به فشار خون بالا نباید فقط به درمان با ویتامین C اکتفا کنند.
کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی
ادامه مطلب در لینک زیر 

بهترین زمان مصرف ویتامین ث چه موقعی است؟