می 18, 2024

اخبار مسابقات پرورش اندام | اخبار مسابقات بدنسازی

پوشش اخبار و مسابقات بدنسازی | فیتنس | کراس فیت | جدید ترین اخبار و مقالات بدنسازی و پرورش اندام

مکمل آمینو اسید و تاثیرات آن در لاغری

بسیاری از ورزشکاران و بدنسازان و یا حتی افرادی که برای کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده آل تلاش می کنند با مکملی به نام آمینو اسید یا اسید آمینو آشنایی دارند و یا شاید نام آن به گوششان خورده باشد ولی اطلاعاتی در مورد آن نداشته باشند.

اسید‌ آمینه

مهمترین ساختار پروتئین‌ها را اسید‌های آمینه تشکیل می‌دهند که تفاوت عمده آنها با دسته کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها در وجود عنصر نیتروژن در ساختار سلولی آمینو اسید‌ها علاوه برسه عنصر کربن ، هیدروژن و اکسیژن است.دانشمندان طی سال‌های مختلف حدوداً ۲۰ اسید آمینه اصلی را کشف ونام گذاری کرده اند و این اسید‌های آمینه را به دو دسته ضروری و غیر ضروری تقسیم بندی کرده اند.

اسیدهای آمینه ضروری

بدن قادر به ساختن آنها نیست و باید از طریق رژیم غذائی تامین شوند . آرژنین ، لیزین ، تره اونین، لوسین ، میونین ، والین ، فنیل آلین ،ایزو لوسین و … از اسید‌های آمینه ضروری هستند.

اسید‌های آمینه غیر ضروری

بدن توانایی ساخت و سنتز آمینو‌های غیر ضروری را دارد. گلیسین ، آلین ، گلوتامین ، لیستین و ….از اسید‌های آمینه غیرضروری هستند.

مزایای مکمل آمینو اسید

اگرچه مکمل‌ های آمینو اسید اغلب توسط ورزشکاران مصرف می‌شود، اما هر کسی می‌تواند از آنها بهره ببرد. چرا که آمینو اسیدها آنزیم‌هایی تولید می‌کنند، و در بهبود خلق و خو، تمرکز، خواب، و تعداد دیگری از اتفاقات فیزیولوژیکی بدن شما دخالت دارند.

با وجود اینکه آمینو اسید دارای فوایدی است، اما با اینحال پیش از مصرف هر مکملی باید پزشک خود را در جریان قرار دهید.

بهبود عملکرد ورزشی

آمینو اسیدها به عضله سازی کمک می‌کند و از تجزیه‌ی عضلات جلوگیری می‌کند، بدین ترتیب توده‌ی عضلانی ساخته خواهد شد. تحقیقات علمی ورزشی گفته‌اند که استفاده از این مکمل، همچنین ممکن است به عملکرد ورزشی در ورزش‌های استقامتی نیز کمک کند.تحقیقی که توسط موسسه‌ی تحقیقاتی غذایی saga صورت گرفته، یافته است میزان VO2max (حداکثر اکسیژن مصرفی)، زمانی که از مکمل‌های آمینو اسید استفاده شده است، بالاتر از زمانی بود که دارونما مصرف شده است. محققان نتیجه گرفتند که استفاده از مکمل‌های ایزولوسین، والین، و لوسین، می‌توانند ظرفیت شما در ورزش‌های استقامتی را افزایش دهند.

کمک به ریکاوری بهتر عضلات

ادامه مطلب در لینک زیر

مکمل آمینو اسید چیست