می 18, 2024

اخبار مسابقات پرورش اندام | اخبار مسابقات بدنسازی

پوشش اخبار و مسابقات بدنسازی | فیتنس | کراس فیت | جدید ترین اخبار و مقالات بدنسازی و پرورش اندام

مصرف همزمان مکمل کربوهیدرات و گینر

آیا میتوان گینر و کربو را با هم مصرف کرد؟ پاسخ آری! آیا این٬ کار درستی میباشد؟ علمی و اصولی است؟ پاسخ خیر! در این مقاله به علت اشتباه بودن این باور رایج در میان افرادی که سخت وزن میگیرند خواهیم پرداخت.

اهمیت مکمل کربوهیدرات

مکمل کربوهیدرات برای افزایش عملکرد در تمرینات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده اما همه کربوهیدرات‌ها یکسان نیستند و بعضی از آنها در برخی زمان‌های خاص به باقی انواع آن برتری دارند. کربوهیدرات‌ها بزرگ‌ترین منبع انرژی هستند که با خرید مکمل آنها شما می‌توانید نیازهای بدن یک خود را تأمین کنید. به یاد داشته باشید بدن انسان برای حفظ سلامت باید یک درصد معین از کربوهیدرات جذب کند. محققان توصیه می‌کنند که بین %۷۵-۵۵ از انرژی مورد نیاز یک فرد بزرگسال باید از جذب کربوهیدرات تأمین شود، اگر این میزان کربوهیدرات در بدن تأمین نشود، مشکلاتی مانند دردهای عضلانی، خستگی، عملکرد ضعیف مغزی و پایین آمدن مقاومت بدن در مقابل بیماری‌ها رخ می‌دهد.

گینر چیست و چه کاربردی دارد

 محصولی است که با توجه به محتویات آن برای افزایش وزن یا افزایش عضله‌سازی خریداری می شود. مثلاً فردی که گینر افزایش وزن خریداری می کند، بدون شک شخصی است که در وزن گیری دچار مشکل بوده و به سختی وزن اضافه می‌کند. گینر عضله‌ساز نیز نقش مکمل کمکی را دارد و برای افرادی است که در عضله‌سازی با مشکل روبه‌رو هستند.

به‌طور کلی مکملی بسیار پرکالری و حاوی کربوهیدرات و پروتئین و مقادیری چربی سالم است. یک گینر خوب باید شامل اسید آمینه‌ لازم، کربوهیدرات پیچیده یا ساده (با توجه به نوع آن) و طیف وسیعی از مواد معدنی و ویتامین‌های لازم باشد.

عدم نیاز به مصرف کربوهیدرات در کنار گینر به چه دلیل است؟

ادامه مطلب در لینک زیر

آیا مصرف همزمان مکمل گینر و کربوهیدرات امکانپذیر است؟