می 18, 2024

اخبار مسابقات پرورش اندام | اخبار مسابقات بدنسازی

پوشش اخبار و مسابقات بدنسازی | فیتنس | کراس فیت | جدید ترین اخبار و مقالات بدنسازی و پرورش اندام

آب کردن چربی های بدن به صورت علمی

چربی سوزی، یک پروسه‌ی ۲۴ ساعته است. برای اینکه آتش درونتان را شعله ور نگه دارید، باید در طول روز هر دو سه ساعت یکبار چیزی بخورید. نه تنها این، بلکه باید در هر زمان، غذای مناسبی را انتخاب کنید تا متابولیسم بدنتان دور برداشته و سیکس پکتان آماده‌ی نمایان شدن بشود.

طبق نگرش ما، این ۱۲ رکن اساسی، همه‌ی چیزی است که برای آب کردن چربی‌های شکم و پهلو و کل بدنتان به آن نیاز دارید. اغلب آنها مرتبط با خورد و خوراک هستند، اما تمرینات ورزشی نیز نقش خود بازی می‌کنند.

خانم‌ها و آقایان، دیگر زمان اضافه وزن به سر آمده، حالا وقتش رسیده که بدنی بدون چربی و خوش اندام پیدا کنید. ۱۲ قانون چربی سوزی، به شما کمک خواهد کرد تا وارد این فاز جدید شوید.

کالری‌ها را کاهش دهید و بسوزانیدشان

مرحله‌ی اول، حول محور ریاضیاتی ساده می‌چرخد: شما باید کالری کمتری از آنچه بدنتان با آن خو گرفته مصرف کنید، تا بدنتان چربی‌اش را از دست بدهد. هنگامی که کاهش مصرف کالری رخ دهد، بدن شما به سراغ چربی‌ها می‌رود تا این اختلاف رخ داده در کمبود انرژی را جبران کند. و بدین ترتیب، به تدریج لاغر می‌شوید.

بقیه‌ی قوانین به کنار، این یک قانون، در رأس لیست ما قرار دارد، مهم هم نیست چه نوع رژیمی می‌گیرید.

این کار را بکنید: اغلب افرادی که عموما فعالند و مرتبا تمرین می‌کنند، به ازای هر یک کیلو از وزن بدنشان تقریبا ۳۶ کالری یا بیشتر در طول روز می‌سوزانند. بر طبق این فرض، شخصی که ۱۰۰ کیلو باشد، حدود ۳۶۰۰ کالری در روز مصرف می‌کند.

حالا برای اینکه چربی بدنتان بسوزد، باید مصرف کالری‌تان را به حدود ۲۸ تا ۳۲ کالری به ازای هر کیلو از وزن بدنتان، در روزهایی که تمرین می‌کنید تقلیل دهید. و در روزهایی که تمرین ندارید، تا ۲۴ کالری به ازای هر کیلو از وزن بدنتان، مصرف کالری‌تان را بکاهید، یعنی ۲۴۰۰ کالری برای یک شخص ۱۰۰ کیلویی.

دوست دارید بدانید راحت ترین راه برای کاهش کالری چیست؟ چربی‌های اضافه‌ی برنامه‌ی غذایی‌تان را قطع کنید، مثل کره، روغن، سس سالاد و چیزهای این چنینی. پوست مرغ را جدا کنید، بجای تخم مرغ کامل، سفیده‌اش را بخورید، و از محصولات لبنی چرب بپرهیزید. البته چربی سالم را در برنامه‌ی غذایی‌تان حفظ کنید، مثل ماهی سالمون، انواع آجیل، کره‌ی بادام زمینی و آووکادو.

کربوهیدرات‌ها را بکاهید

ادامه مطلب در لینک زیر

روش هایی علمی برای کاهش چربی بدن