می 18, 2024

اخبار مسابقات پرورش اندام | اخبار مسابقات بدنسازی

پوشش اخبار و مسابقات بدنسازی | فیتنس | کراس فیت | جدید ترین اخبار و مقالات بدنسازی و پرورش اندام

تنظیم هورمون های بدن بدون دارو

هورمون‌ها تأثیرات عمیقی روی سلامت جسمی، روانی و عاطفی افراد دارند. در میان عوامل تأثیر‌گذار در کنترل اشتها، وزن و روحیه، این پیام‌رسان‌های شیمیایی یا همان هورمون‌ها هستند که نقش اساسی را ایفا می‌کنند.

در شرایط عادی، غدد درون‌ریز هر یک از هورمون‌هایی که بدن در فرایندهای مختلف به آن‌ها نیاز دارد را به میزان کافی تولید می‌کنند. اما امروزه سبک زندگی مدرن که به‌سرعت در حال پیشرفت است باعث شده عدم تعادل هورمونی در افراد به یک پدیده‌ی بسیار رایج تبدیل شود. علاوه بر این، نه تنها با افزایش سن سطح بعضی از هورمون‌ها کاهش می‌یابد، بلکه در بعضی از افراد میزان این کاهش بسیار بیشتر از دیگران است.

خوشبختانه، رفتارهای مرتبط با سبک زندگی سالم مانند رعایت رژیم غذایی سرشار از مواد مغذی می‌تواند به بهبود سلامت هورمونی کمک کند و شرایطی را فراهم کند که افراد بهترین روحیه و عملکرد را داشته باشند. در این مقاله قصد داریم شما را با تعدادی از راهکارهای طبیعی و عملی برای ایجاد تعادل هورمونی آشنا کنیم.

۱. در هر وعده‌ی غذایی به اندازه‌ی کافی پروتئین بخورید

مصرف پروتئین به میزان کافی اهمیت بسیار زیادی دارد. رژیم غذایی حاوی پروتئین آمینو‌اسید‌های ضروری را تأمین می‌کند که بدن نمی‌تواند آن‌ها را تولید کند ولی مصرف روزانه‌ی آن‌ها برای حفظ سلامت عضلات، استخوان‌ها و پوست لازم است. از طرفی دیگر، پروتئین روی ترشح هورمون‌هایی که اشتها و جذب مواد غذایی را کنترل می‌کنند هم تأثیر می‌گذارد.

۲. به صورت منظم ورزش کنید

فعالیت بدنی در سلامت هورمونی بسیار مؤثر است. یکی از مهم‌ترین فواید ورزش قابلیتی است که در کاهش سطح انسولین و افزایش حساسیت بدن به انسولین دارد.

۳. از مصرف شکر و کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده اجتناب کنید

شکر و کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده می‌توانند برای سلامتی افراد مشکلاتی ایجاد کنند. در واقع، اجتناب از مصرف شکر و کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده یا به حداقل رساندن مصرف این مواد غذایی می‌تواند در بهبود عملکرد هورمون‌ها و پیشگیری از چاقی، دیابت و بعضی بیماری‌های دیگر بسیار مؤثر باشد.

۴. راهکارهای مدیریت استرس را یاد بگیرید

ادامه مطلب در لینک زیر

روش هایی طبیعی و اسان برای متعادل کردن هورمون ها