می 18, 2024

اخبار مسابقات پرورش اندام | اخبار مسابقات بدنسازی

پوشش اخبار و مسابقات بدنسازی | فیتنس | کراس فیت | جدید ترین اخبار و مقالات بدنسازی و پرورش اندام

مناسب ترین مکمل ها برای ورزش کراس فیت

کراس فیت (crossfit) ورزشی جدید است و پس از ورودش به سرعت در میان جوانان در کل دنیا و طرفداران زیادی پیدا کرد. خیلی از ورزشکاران رشته‌های مختلف سوالات زیادی در مورد این ورزش می‌پرسند و قصد دارند که با این روش عملکرد خود را بهبود ببخشند.

متاسفانه با ورود هر ورزش جدیدی، مانند سایر بخش‌های جامعه، بسرعت کسانی برای افزایش درآمد، خود را کارشناس و متخصص جلوه می‌دهند و اطلاعات نادرستی را در اختیار علاقه‌مندان به این ورزش قرار می‌دهند و مشکلات زیادی را برای آنها به وجود می‌آورند.

ما در این مقاله به معرفی ورزش کراس فیت می‌پردازیم و سپس مکملهای مورد نیاز را برای مصرف در طول تمرینات این ورزش معرفی می‌کنیم. در پایان این مقاله دید بازتری به این ورزش خواهید داشت و بهتر می‌توانید برای انتخاب تمرینات مناسب تصمیم بگیرید.

کراس فیت چیست؟

کراس فیت یک روش تمرینی برای آماده سازی بدن براساس فاکتورهای سرعت، قدرت، استقامت، توان و پلایو متریک، انعطاف و تعادل است و در این روش از ترکیبی از رشته‌های مختلف از جمله وزنه برداری و ژیمناستیک و اخیرا دوچرخه، اسکی و قایقرانی الگو برداری شده است.

این ورزش در سال 2000 در امریکا توسط یک ورزشکار ژیمناست به نام گرگ گلاسمن به دنیا شناسانده شد. این ورزشکار در سال‌های گذشته بصورت خلاقانه برای بهبود عملکرد ژیمناستیک خود از تمرینات ترکیبی استفاده می کرد و به نتیجه مطلوب خود نیز رسید.

وی برای اولین بار با یک گروه از افراد پلیس این تمرینات را بصورت گروهی آغاز کرد و با پیشرفت عملکرد و رضایت افراد محبوبیت آن هرروز بیشتر شد، به گونه‌ای که در سراسر دنیا هر ورزشکاری دوست دارد برای یک بار هم که شده این ورزش را تجربه کند.

چگونه ورزش کراس فیت را آغاز کنیم؟

برای شروع این ورزش شما نیاز دارید که بعنوان فردی مبتدی با مربی و متخصص این ورزش تمرین کنید. زیرا تکنیک‌های تقریبا مهم و حساسی در این رشته وجود دارند که اگر بصورت صحیح اجرا نشوند سبب مصدومیتهای بسیار شدید می‌شوند.

اما اگر که سابقه ورزش و آمادگی را دارید باید بدانید که در تمرینات کراس فیت شما مجبور به انجام حرکات سرعتی و انفجاری سنگین برای تکرار های زیاد بدون استراحت هستید. بنابراین باید توان تحمل اسید لاکتیک و ضربان بالای قلب را داشته باشید.

این فشار هایی که به بدن و عضلات وارد می شوند طبیعتا باعث تخریب و کاهش ذخائر کالری در عضله می شوند و اهمیت ریکاوری بدن در این ورزش را بسیار بالا می برند.

طبیعتا برای اجرای عملکرد مناسب این ورزش شما به پرو تئین و کالری زیادی نیاز دارید.

چه مکمل هایی  باید در دوره تمرینات کراس فیت مصرف شود؟

ادامه مطلب در لینک زیر

معرفی مؤثر ترین مکمل ها برای ورزش کراس فیت