می 18, 2024

اخبار مسابقات پرورش اندام | اخبار مسابقات بدنسازی

پوشش اخبار و مسابقات بدنسازی | فیتنس | کراس فیت | جدید ترین اخبار و مقالات بدنسازی و پرورش اندام

آشنایی با مکمل پروتئین وی

مکمل پروتئین وی (whey protein) یکی از پروتئین های بسیار مهم تشکیل شده از شیر و آب پنیر است. این پروتئین به افزایش توده عضلانی و استقامت بدن کمک می کند. از این رو کارشناسان این پروتئین را برای افرادی که قصد افزایش توده عضلانی خود را همراه با تمرینات بدنسای دارند، توصیه می کنند.

این پروتئین همچنین در کنار افزایش توده عضلانی بدن به کاهش وزن کمک می کند. فرد بدنساز می تواند در دوره کات نیز از این پروتئین استفاده کند. اگر بخواهیم این پروتئین را از دیگر پروتئین ها متمایز کنیم تأثیر آن روی سیستم ایمنی بدن است.

این پروتئین با تأثیر روی لنفوسیت‌های T تأثیر بسزایی در سیستم ایمنی بدن می گذارد. در این مقاله درباره مکمل پروتئین وی، فواید و عوارض و چگونگی تأثیرگذاری آن روی بدن مطالبی را ارائه می کنیم.

آشنایی با مکمل پروتئین وی

پروتئین وی پروتئینی است که از آب جمع شده روی ماست یا پنیر به دست می آید. در حقیقت این پروتئین از شیر به دست می آید. شیر دو پروتئین در خود دارد، شامل: پروتئین کازئین (۸۰%) و پروتئین وی (۲۰%).

توجه کنید که پروتئین وی قبل و بعد از فرآوری دارای طعم و بوی بدی است. این پروتئین پس از فراوری های مکرر و طعم دار شدن به شکل پودر مکمل پروتئین وی وارد بازار می شود. این پروتئین در طعم های مختلفی وجود دارد: توت فرنگی، وانیلی و شکلاتی.

نکات مهم درباره پروتئین وی

  • هر اسکوپ ۲۸ گرمی پروتئین وی حاوی ۸۰% پروتئین، ۲۰% کربوهیدرات و 0% چربی است.
  • پروتئین وی، یکی از محبوب ‌ترین مکمل‌ های افزایش حجم و قدرت در بین ورزشکاران و بدنسازان است.
  • این مکمل یکی از پروتئین ‌های زود جذب و آسان هضم است اما برای دریافت نتیجه مناسب، مقدار و زمان مصرف بسیار حائز اهمیت است.

جدول ارزش غذایی پروتئین وی

ارزش غذایی در یک اسکوپ پروتئین وی (۲۸ گرمی)

پروتئین ۲۰٫۰ گرم
کلسیم ۹۴٫۷ میلی‌گرم
آهن ۰٫۰ میلی‌گرم
سدیم ۱۴۰ میلی‌گرم
کربوهیدرات ۵٫۰ گرم
فیبر ۱٫۰ گرم
شکر ۳٫۵ گرم

 

نحوه مصرف پروتئین وی

ادامه مطلب در لینک زیر

 

بهترین روش و زمان مصرف مکمل پروتئین وی