می 18, 2024

اخبار مسابقات پرورش اندام | اخبار مسابقات بدنسازی

پوشش اخبار و مسابقات بدنسازی | فیتنس | کراس فیت | جدید ترین اخبار و مقالات بدنسازی و پرورش اندام

ریکاوری بدن بعد از ورزش و دلیل اهمیت آن

بدنسازی شما در باشگاه تمام نمیشود فرآیند بدنسازی به معنای ساخت و پرورش عضلات٬ تازه بعد از تمرین و در ساعات پس از فعالیت ورزشی آغاز میشود. اگر نتوانید یک ریکاوری مناسب داشته باشید؛ تمرین شما هیچ ارزشی نخواهد داشت. ما در این مقاله قصد داریم تا برخی از اشتباهات بزرگ در رابطه با ریکاوری پس از تمرینات را که ممکن است مرتکب آنها شوید بیان کنیم:

وعده غذایی پس از تمرین مهم ترین وعده در روز

تغذیه پس از تمرین برای حفظ یک بدن سالم و متناسب، ضروری است. بنابراین شما باید بدانید که بعد از تمرین، چه چیزی بخورید. اکثر کارشناسان توصیه می کنند که به منظور جایگزینی مواد مغذی ضروری که در طول تمرین از دست داده اید و کمک به روند ریکاوری، ترکیب متعادلی از کربوهیدرات و پروتئین مصرف کنید. اما اکثر ما چه کار می کنیم؟ ما از جلسه تمرینی به عنوان یک توجیه برای خوردن بیش از حد مواد غذایی نادرست استفاده می کنیم.

اگر سعی دارید وزن کم کنید، فقط یک پرخوری پس از تمرین می تواند تمرین سختی که در باشگاه انجام داده اید را کاملا بی اثر کند و در این صورت شما وزن کم نخواهید کرد. اگر هدف شما کاهش وزن است؛ کلید تغذیه موفقیت آمیز پس از تمرین، این است که طوری غذا بخورید که انگار ورزش نکرده اید. البته شما باید به درستی سوخت گیری کنید اما نباید چون در باشگاه به سختی تمرین کرده اید، پرخوری کنید. مراقب مصرف مواد غذایی تان باشید و کالری های وعده پس از تمرین تان را در برنامه کالری کل روزانه تان وارد کنید. حال اگر قصد دارید که بر وزن و حجم عضلانی خود اضافه کنید باید دنبال مواد غذایی با کیفیت و سرشار از پروتئین و کربوهیدرات زود جذب بروید، اگر بعد از تمرین به سراغ فست فود ها و یا مواد غذایی کم کیفیت بروید چیزی جز اضافه شدن یک لایه از چربی بر روی بدن نصیبتان نمیشود.

تمرینات کششی را با صبر و حوصله انجام دهید

ادامه مطلب در لینک زیر

چگونه بعد از ورزش ریکاوری سریع بدن را انجام دهیم؟